"Kultúráját, művészetét, népművészetét tekintve sokszínű, változatos vidék ez, ahol a különböző népek, népcsoportok egymásra hatásából számtalan maradandó érték született."

2010. február 1., hétfő

Bemutatkozás

Egy percig sem gondolkodtam, hogy csatlakozzam-e vagy sem, mikor megláttam Barbi fölhívását. Számomra a magyar népművész a legfontosabb dolgok egyike. Sokat keresztszemezek, meg hímzek, gyöngyözök mindenfélét az otthonunkba, a barátaimnak, rokonaimnak, és mindig próbálok belecsempészni valami "hagyományosat". Ez általában sikerül is. Ez belülről jön. Gyűjtöm a magyar népművészetről szóló könyveket, főleg, amikben a hímzés a fő téma. De rögtön hozzáteszem, hogy más nemzetek régi mintáit is szívesen nézegetem, hímzem, mert sok közös van bennük. Nagyon örülök Barbi kezdeményezésének, meg hogy ennyien csatlakoztunk. Még nem jutottam el Erdélybe, csak barátaim meséléseiből ismerem.
Még nem választottam anyagot ehhez a mintához, és a színekben sem gondolkodtam, mert én egy picit késve fogom elkezdeni. Farsangi jelmezeket varrok ugyanis a gyerkőceimnek.
Addig is mutatok egy kis konyhai, gránátalmás  függönyrészletet:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése