"Kultúráját, művészetét, népművészetét tekintve sokszínű, változatos vidék ez, ahol a különböző népek, népcsoportok egymásra hatásából számtalan maradandó érték született."

2010. február 1., hétfő

Éppen itt van már az ideje

... hogy én is bemutatkozzam. Évának hívnak és Manka néven blogolok . Erdélyben háromszor jártam eddig. Első két alkalommal még a nyolcvanas évek közepén . Barátaim ( köztük a férjem is, csak akkor még nem is sejtettem, hogy majd egyszer Ő lesz a férjem ... :))) ) rendszeresen jártak akkoriban Erdélybe , gyógyszert, könyveket , élelmiszert vittek az ottaniaknak . Két alkalommal én is velük tartottam. Ezek az utak elsősorban nem a turizmusról szóltak. Találkoztunk idősekkel, fiatalokkal , éjszakába nyúlóan beszélgettünk velük, együtt imádkoztunk és énekelgettünk. Meghatározó élmény volt ez a számomra... Hihetetlen nagy szeretettel fogadtak minket mindenhol , nagyon megragadott az , ahogyan megélték és őrizték magyarságukat , a hitet , a nyelvet a hagyományokat. Harmadik alkalommal a kilencvenes években jártam akkor már a férjemmel Erdélyben. Ő nagyon jól ismeri Erdélyt és gyönyörű helyekre vitt el.
Örömmel csatlakoztam ehhez a SAL-hoz , ami egyben az első is , mert őszintén szólva félek/ féltem a határidőre való hímzéstől. Hát majd meglátjuk...
A képen az anyagot és a fonalakat mutatom . Nem ez volt az első gondolatom, de úgy alakult , hogy végülis emellett a verzió mellett döntöttem. Kicsit "megkezelt " takácsvászonra hímzek - amint látjátok, már bökögettem is egy kicsit próbaképpen - egy szállal egy szálra . Bannert készítek majd belőle.A fonalak : DMC 890 , DMC 3051 ,Venus 2127 , Venus 2010



5 megjegyzés:

  1. Manka! Gyönyörű a történeted és gyönyörű az előkészület!
    És te félsz a határidőtől,ami rugalmas?
    Nekem még csak a fejemben van a terv:anyag,fonal....

    VálaszTörlés
  2. Latinka! Pótoltam, és elnézést!

    VálaszTörlés
  3. Manka, igazán magyaros színeket választottál! Szép lesz!:-)

    VálaszTörlés